Åbent hus 30/4, 7/5 og 2/6

Køkkenet og maden på Hobro Efterskole

På Hobro Efterskole sørger vi for sundt, nærende og inspirerende mad hele dagen.

På Hobro Efterskole har vi 4 skønne damer ansat til at lave mad til eleverne.

Alle elever får køkkentjans på skolen.

Hvad spiser man på efterskolen?

De typiske måltider på skolen består af:
Morgenmad kl 8.00
Morgenmaden kan blandt andet bestå af:

• Mælk, vand, kaffe og the.
  • Franskbrød, boller, knækbrød, rugbrød – Alt friskbagt
  • Diverse pålæg, bla. ost, marmelade, hamburgerryg, skinke-ost, reje-ost, pikantost, hytteost, brie.
  • Havregrød, øllebrød(om vinteren), havregryn, cornflakes.
  • Skyr med frisk frugt
  • Frisk skåret frugt og hel frugt

Frokost kl 12.00:
Der er varm mad til frokost. Til frokost er der et stort udvalg af diverse salater, alm. salat, broccoli salat, disse følger årstiderne.

Frokost kan bla. være, lasagne, boller i karry, koteletter i fad, pitabrød, spaghetti, kylling, burritos.

Aftensmad kl 17.30
Rugbrød med diverse pålæg, samt evt. noget lunt.

Aftenkaffe kl 21.00
Kaffe, The, kage/bolle

Onsdage
Valgfrit om man vil spise aftensmad på skolen. De andre dage er der mødepligt. Om Onsdagen må eleverne selv vælge om de vil spise aftensmad på skolen, bestille pizza (egenbetaling) sammen med kammeraterne i husene eller i spisesalen, eller tage ind til Hobro og spise.

Weekend:
Elever der bliver i weekenden bliver tildelt diverse opgaver, eleverne laver maden sammen med lærene.

Mokost kl. 11.00
Eftermiddagsmad kl. 14.00
Aftensmad kl. 19.00
Aftenkaffe kl. 22.00

På Hobro Efterskole kan der tages højde for allergier, religioner madmæssigt. Dette aftales med Forstander ved samtalen.

Køkkenelev

Du er køkkenelev 1 uge ad gangen.

kl. 7.30: Køkkeneleverne møder i køkkenet(husk at møde velsoigneret og i det rette tøj!) man hjælper i køkkenet med at lave maden, dække bord, servere, vaske op og rengøre.

Kl. 17.00: Klargøring af aftensmad.

Eleverne har et anderledes skema og er forpligtet, lige som alle andre elever overfor rengøring på værelset og fællesarealer.

Køkkenelever giver de elever der evt. er syge mad.