Undervisning på Hobro Efterskole

Her på skolen underviser vi på mange forskellige måder.

Som ordblinde efterskole underviser vi på mange forskellige måder. Det vil sige, at du finder ud af, hvordan du bedst lærer, når du skal lære noget nyt og svært. Måske har du brug for at arbejde med opgaverne i praksis, måske lærer du bedst i grupper. Vi hjælper dig med at opnå så gode resultater som muligt på trods af læsevanskeligheder eller andre udfordringer.

Alle elever får udleveret en ipad ved skolestart. Ipad’en er fuldt udstyret med alle programmer, som vi bruger i undervisningen af alle vores elever.

Alene? I grupper?2 og 2?Med musik i ørene? Fidget i hænderne?

Hvordan lærer du bedst?

Ipadden har alle undervisnings app installeret når du starter i på efterskolen.

Værkstedsundervisning

Praktisk undervisning på efterskolen

På Hobro Efterskole har vi meget værkstedsundervisning. Det er fordi, at vi ved, at hvis du kommer ud i et værksted, som du interesserer dig for, så er der en stor sandsynlighed for, at du har nemmere ved at tilegne dig det teoretiske stof, der hører til det værksted.

Her på skolen forventer vi, at du deltager aktivt i al undervisning. Når man deltager aktivt i undervisningen, får man mere indflydelse på, hvad der skal ske, bedre kammeratskab, og samtidig bliver man også dygtigere på de områder, som man har brug for.