Krop & Stil

Kreativ efterskole med håndværk og design linje

Krop & Stil er for dig, der gerne vil arbejde indenfor serviceområdet. Værkstedets mål er at forberede dig til en uddannelse indenfor design, frisør, salgsassistent og generelt indenfor serviceområdet.

Play Video

Det arbejder vi med på efterskolens kreative linje

På efterskolens kreative linjefag, Krop & Stil, fokuserer vi bl.a. på håndværk og design. Måske drømmer du om at arbejde med:

• Design
  • Frisør
  • Servicefag

Vi arbejder også med at opnå en afklaring omkring dit uddannelsesvalg samt på at styrke dit selvværd og udvikle kundskaber, færdigheder og arbejdsmetoder, som du kan anvende nu og videre i dit uddannelsesforløb og arbejdsliv.

Du vil komme til at arbejde både teoretisk og praktisk med flere af følgende områder: Design, tekstiler, fremstilling af beklædning, personlig stil og farve, frisør og kundevejledning.

Kreativ linje med håndværk og design

Med udgangspunkt i elevens design, arbejdes der med materiale-kendskab, produktionsfremstilling, vejledning af snit og farve i forhold til den enkelte. Ligeledes indenfor frisørområdet arbejdes med klippedesign, frisuresætning, form og stil.

Overordnet arbejdes der med rådgivning/vejledning af kunder.

Jeg elsker dyr og derfor synes jeg, at det er fedt at arbejde med dem i hverdagen. Man glemmer helt, at det kan være koldt, når man laver noget man godt kan lide.

Louise, Landbrug & Gartneri

Vil du på Hobro Efterskole?

Book et besøg

For at blive optaget på Hobro Efterskole, skal du besøge skolen, hvor du får en rundvisning og en optagelsessamtale.

Bliv elev

Har vi fanget din interesse? Send ansøgningsskema og udtalelse fra klasselæren og ordblinde test

Vores elever kan noget, vil noget og bliver til noget

Værkstederne og undervisningen på dem er lavet, så det mest muligt minder om Teknisk Skole, dette er gjort for, at du lettere bliver i stand til at vælge hvilket fag, der er bedst for dig, og giver dig de bedste fremtidsmuligheder.